Ny podcast tag med Forbrugerombudsmanden bag kulissen – markedsføring under lup

Morten og Jakob får i denne episode besøg af Forbrugerombudsmanden Torben Jensen.



Torben giver et unikt indblik i Forbrugerombudsmandens daglige virke. Vi drøfter bl.a.:



– Hvordan udvælger Forbrugerombudsmanden hvilke sager der skal prioriteres? Forbrugerombudsmanden modtager ca. 7.000 – 8.000 henvendelser om året.



– Hvordan håndteres sagerne i praksis – f.eks. Forbrugerombudsmandens politianmeldelser?



– Forbrugerombudsmandens overvejelser om indsatsen på influencerområdet, som har skabt stor bevågenhed på det seneste. Særligt i forhold til markedsføring overfor børn og unge.



– Hvilke værktøjer har Forbrugerombudsmandens i sin værktøjskasse (fra indskærpelser til straffesager)?



– Hvordan er virksomheders mulighed for at få forhåndsbesked om planlagte markedsføringstiltags lovlighed?



– Forbrugerombudsmandens indsats på greenwashing-området.



– Hvordan skrider Forbrugerombudsmanden ind overfor ulovlige tjenester og tiltag fra udlandet – herunder erhvervsdrivende udenfor EU?



– Fremtidsudsigterne i forhold til AI og markedsføring.